20 Haziran 2013 Perşembe

Çılgın Hikaye : Üniversite Sınavı Rüyası

Evet.. Üniversite sınavının ikinci ayağı olan matematik sınavına girdik. Tabi hangi tarafın hangi tarafa girdiği tartışmalı mevzu.

Fazlasıyla sivriltilmiş , özene bezene hazırlanmış , ince ince seçilmiş sorulardan oluşan bu sınav dimağımızda derin bir iz bıraktı. Ama bu gün sizlere bahsedeceğim şey sınavla ilgili olmasına rağmen direk sınav değil. Sınava gireceğim günün gecesinde gördüğüm rüyayı anlatarak yaşadığım sınav stresini (ve bir çok başka kimselerin de yaşadığını bildiğim stresi) gözler önüne sermeye çalışacağım...



Üniversite sınavından önceki akşam güzel bir yemek yedim ardından da saat 10 civarında yatağıma girdim. Tabi hemen uyku tutmadı. Sonuçta bu sınav tüm hayatımı , geleceğimi etkileyecek bir sınav. Stresten bir süre uyuyamadım düşüne düşüne döndüm durdum. Sonra bir ara uyuyakalmışım. Uykusuz kalaydım da uyumayaydım. Piiiiğ o ne biçim uyku o ne biçim rüya arkadaş.. Neyse uzatmadan rüyaya girelim ;

Rüyanın başlangıcında hepimizin aşina olduğu ösym sınava giriş belgesi adı altında yazıcıdan çıkardığımız belge var. Sınava giriş yeri olarak neresi yazıyor tahmin edin bakalım. Tabi ki Kapalıçarşı! Şaka gibi ya. Kapalıçarşı içinde cadde isimleriyle bir adres tarif edilmiş. Gittim buldum nası bir yer bir görseniz. Tek sınıf var orası da toplasan 7-8 öğrenci ancak alacak şekilde. Bir de sınıfın tam ortasında yukarı doğru çıkan bir merdiven var. Merdiven de bildiğiniz apartman merdiveni yani. Benim sıram da o merdivenin altına düşüyomuş. Sırama bir gram ışık ulaşmıyordu yemin ederim. Neyse sıraya oturdum sinirli sinirli. Sınav gözetmenleri klasik iki kişi. Biri erkek biri kadın. İkisi de gençler böyle ben diyim 27 siz diyin 29. Kadın olan gayet hoş bir hanımefendi. Erkek olan da bildiğiniz yavşak! Daha salona girerken kadın gözetmene yavşamaya başladı zaten. Bi de kadına artistlik yapcak ya öğrenci eziyor böyle it gibi davranıyo falan. Ben ayar oldum adama direk. Neyse sınava giricez sonuçta gözetmenle takışacak halim yok tabiki. Bi de başka bi mesele sınavda kurşun kalem yerine bildiğiniz uçlu kalem vermişler. Bi de rengi turuncu falan. Böyle inanılmaz kalitesiz saçma bi uçlu kalem. Yanında da uç kutusu vermemişler. Tek uçla sınava giricez.

Tüm bu tramvaları sineye çektim sınava son konsantrasyon hazırlıklarımı yaptım tamam hazırım sınava giricem. Optikler dağıtılıyo üzerinde resimlerimiz falan var. Adam benim optik formumu uzatıp uzatıp geri çekiyo. Sanarsın maraş dondurmacısı arkadaş! Allahım yarabbim. Sınava giriyoruz lan biz şakanın sırası mı optiğimi ver hayvan herif.. Neyse sonunda aldım optiği elinden kodlamalarımı falan hallettim kitapçıklar geldi. Açtım kitapçığı bi de ne göreyim birinci soru aynen şöyle:

1- Bu bir mantık sorusudur ve kapalıçarşı içine özel bir panoya saklanmıştır. Gidip bulup çözümü optik formunuza işaretlemeniz gerekmektedir.

Yahu siz şaka mısınız. Sayıyla mı verdiler sizi bana. Delirtmeye mi çalışıyosunuz beni. Abi LYS Mat'a girmeye mi geldik yoksa survivor adasında mıyız belli değil. O ne demek ya Kapalıçarşı içinde ben saklı bi pano mu aricam. Neyse ilk şoku atlatınca fırladım sınıftan koşa koşa pano aramaya başladım. Nası buldum yeminle bilmiyorum panoyu buldum. Pano bildiğiniz mantar pano ama yine inanamayacaksınız : panonun üzerine soruyu cep telefonlarını yerleştirerek yazmışlar. Cep telefonlarını çubuk gibi kullanarak mantık sorusu yazmışlar. Cep telefonları aynı anda yanıp sönüyo yandığı anlarda soruyu çözmeye çalışıyosun. Bi de öncüllü soru I , II ve III şeklinde öncüller var. Hangileri doğrudur diyor. Neyse soruyu çözmeye çalıştım bişiler bulur gibi oldum şıkları aradım etrafta. Şıkları da bildiğiniz kıyafet askısına yapıştırıp asmışlar. Şıklar ve soru kökü yaklaşık şu şekilde:

Aşağıdaki öncüllerden hangisi ya da hangilersi doğrudur? (evet aynen soruda Hangilersi yazıyordu!)
I. Bişiler bişiler       II. Bişiler bişiler       III. Bişiler bişiler
(bu öncüllerde de p ise q falan yazıyo da tam hatırlayamadım)
A) 1      B) 1     C) 2     D) 2     E)3


Arkadaş böyle soru mu olur. Bi de cep telefonlarıyla yazmışınız soruyu. Çözsen çözülmüyo sövsen sövülmüyo. Neyse ben klasik Türk mantığımla 2 tane 1 , 2 tane 2 var aynı anda iki şık doğru olamaz o zaman kesin 3tür bu dedim ve soruyu çözmüş kabul ederek geri dönmek için koşmaya başladım.


Ben yolda koşarken arkamda ''Yekta! Yekta! Yavaşla yetişemiyorum!'' diye bağıran bir erkek sesi duydum. Biraz yavaşladım yanıma geldi bir de ne göreyim: Fedakar Hoca. Okulumuzun çok nadide Fizik hocası. 5 senelik lise hayatımın 4 senesinde Fizik bilimini bana zehir eden ve kendi cevap anahtarına 60 veren süpersonik hocamız. Geldi yanıma ''Napıyosun burda?'' diye sordu. İşte sınavda olduğumu soruyu falan anlattım. ''Hee iyi iyi sen kesin kazanırsın sen iyisin iyi. Ben de çocuklara altın almaya çıkmıştım bi altın alayım sonra belki başka soruda gene karşılaşırız.'' diyerek bi sokaktan döndü yukarı koşmaya başladı. Ben de Fedakar hocanın üzerimde bıraktığı kalıcı psikolojik hazarla sınıfa dönmeye başladım.

Sınıfa tam geldim işte soruyu işaretlicem falan. Bi baktım ne göreyim! O kıl erkek hoca kalemimi kırmış karşımda gevrek gevrek gülerek ''Eheh eheh sen ÖSSyi kaybettiiiiiiin!!'' diyo. Ben tabi sinir krizi geçirdim.  ''Allahım bu gerçek sınav olamaz. Matematik sınavı bu olamaz. Hayııııır olamaaaaaaz!!'' Diye bağırırken bi anda terler içinde uyandım. Şükür uyandım çünkü uyanmasam kim bilir daha neler çekicektim sınav stresinden gece gece...

Şimdi tüm bu süpersonik rüyamı sizlerle paylaştığıma göre siz de benim ve benim gibi binlerce hatta yüz binlerce üniversite sınavına girip üniversite hayali kuran arkadaşımın yaşadığı sınav stresini anlamış oldunuz. İşte ülkemizdeki sistem ve üniversiteye seçilme - üniversite seçme mantığının bizler üzerindeki etkisi aynen budur. Psikolojimiz bozuluyor ve yüksek stres altında bu ve buna benzer bir çok rüya görmeye başlıyoruz. (bir arkadaşım da rüyasında soruları çözdüğünü ama sorunun altında şıkların sürekli yer değiştirmesinden ötürü bir türlü soruların doğru cevaplarını optik forma işaretleyemediğini gördüğünü anlatmıştı)

Ha çözüm önerin var mı diye sorarsanız üzgünüm henüz yok. Ama birilerinin bu konuda birşeyler yapması gerekiyor kesinlikle bu ortada.

Üniversite kazanmak , üniversite sınavı her şey değildir. Ama ülkemiz şartlarında bir çok şeydir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder