7 Haziran 2013 Cuma

Honki Ponki Toni Nok

Bu şarkıyı bilmeyeniniz yoktur sanırım. Şimdi önce sözleri bir okuyarak başlayalım işe sonra da üzerinde biraz yorum yapalım...


Demedim demedim bir şey demedim
Derdimi kimseye söylemedim
Eredim teredim her şey meredim
Keltimi şerlere çelteledim.

Çok gerilince sinirlerim
Tutamam çenemi söylenirim
Kulağı vardır şşşt her yerin
Zararı küpüne sirkenin

Honki ponki toni nok
Çalona bimbo bori rok
Muşi muşi hubobo kozizok
Çiki çiki şayne tiki tak tok

Hiçbir anlamı yok bu sözlerin 
Sadece rahatlamak için söyledim
Sende mi öğrendin aferin
Hadi gel beraber söyleyelim


İşte bahsettiğim ve bir çoğunuzun da çok iyi bildiği şarkının sözleri.. Öncelikle saçmalamaya başlamadan Faruk K. abimize böyle bir fırsat verdiği için teşekkür ederim! 

Şimdi konumuza girelim.. Bu şarkı bana bu güne kadar attığım bir çok adımda (özellikle lise hayatım boyunca yaptığım saçmalıklarda) ilham kaynağı olmuştur. Şarkının sözleri ayrı klibi ayrı bir terane. Hele klibin sonuna doğru bebek arabası sürerek yarışan iki ördeğin sahnesi oldum olası beni çok etkilemiş ve hüzünlendirmiştir.

Ayrıca bu şarkıda çok önemli olan bir diğer nokta ise biz sözleri anlayamasak da söyleyenin çok büyük bir aşk ve inançla söylüyor olması. Sonuçta bu üzerimde ilk okul 2-3te iken henüz ingilizce benim için 'yes' ve 'no'dan ibaretken dinlediğim ingilizce şarkıların etkisini oluşturuyor. Ben o şarkıları da anlamıyordum o dönem ve bu şarkının sözlerini hala anlayamıyorum üstelik 2 dil öğrenmiş olmama rağmen.. 

Ama sözlerin anlaşılmaz olması şarkının aurasını değiştirmiyor. Sonuçta Faruk K. kulağınıza ''Evet ben bu kadar saçmalayıp ünlü oluyorsam , hepiniz bu şarkıyı dinleyip hatta söylüyorsanız ve hatta ben bunun sayesinde para kazanıyorsam sen de saçmalayabilirsin!'' diye fısıldıyor şarkı boyu.

Şarkının kilit kısmı 


Hiçbir anlamı yok bu sözlerin
Sadece rahatlamak için söyledim 
Sen de mi öğrendin aferin
hadi gel beraber söyleyelim

dizeleri kesinlikle. Neden mi? Çünkü tam burada şarkının yapılış amacını açıklıyor. Şairimiz bize seslenerek diyor ki : '' Bak çok saçma şeyleri arka arkaya sıraladım. Çok da saçma oldu görüyorsun. ama bütün bunların bir önemi yok. Önemli olan rahatlamak. Ben bunu rahatlamak için yaptım. Sen de artık benim yöntemimi biliyorsun. Sen de yapabilirsin kendine güven.''. Bizler de kendimize güvenerek rahatlamak adına türlü türlü şeyler seçebiliriz.


Yani az önce de kendi hayatımdan bir örnekle de anlattığım gibi şarkı sizin düşündüğünüz gibi öyle saçma falan değil. Hele anlamsız hiç değil. Şarkı hayata yeni bir bakış açısı. Çok derin felsefeler barındırıyor. Bu yüzden bundan sonra bu şarkıyı duyduğunuzda çok daha farklı bir saygı ve anlayışla dinlemenizi bekliyorum sizlerden.

Ve yazımı kapatırken huzurlarınızda bizle böyle değerli hayat felsefelerini paylaşan insana Faruk K.'ya sonsuz teşekkürler ediyorum. Bundan sonra da bu güne kadar yaptığım gibi bu felsefeyi hayatıma uygulamaya çalışacağım. Sizlere de denemenizi tavsiye ediyorum. Ve bence mutlaka müzikçalarınızda Faruk K.'dan ''Honki Ponki'' bulunmalı!

Bu yazı içinde anlayamadığınız yerler olursa diye bitirmeden açıklayayım : yazıyı yazmadan önce ve yazarken birazcık konu üzerine bir şeyler görme izleme ve okuma ihtiyacı duydum. Uzunca bir süre ördek kostümlü insanlara ve Faruk K.'nın yüzüne bakarak vakit geçirdiğimi , bu şarkının klibini bir çok kez izlemek zorunda kaldığımı göz önünde bulundurursanız zaten çıkarabileceğim en iyi yazı buydu siz de takdir edersiniz ki. 

Lafı daha fazla uzatmayayım bence. Umarım hayata başka bir pencereden bakmanızı sağlayabilmişimdir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder